Direcţia informare şi relaţii publice participă, împreună cu celelalte structuri cu atribuţii în domeniul comunicării strategice din MApN, la planificarea, organizarea şi desfăşurarea programelor/acţiunilor STRATCOM, în vederea transmiterii unor mesaje clare, credibile şi în timp util publicului despre rolul, obiectivele, misiunile, operaţiile şi activităţile desfăşurate de instituţia militară.
Activităţile desfăşurate în cadrul programelor/acţiunilor STRATCOM se includ în Planul anual al activităţilor de informare şi relaţii publice al MApN. Direcţia informare şi relaţii publice contribuie la Planul anual de comunicare strategică al MApN, la Raportul periodic de comunicare strategică, precum şi la documentele de planificare STRATCOM pentru exerciţii şi operaţii naţionale şi internaţionale cu date, informaţii, audienţe, teme, mesaje, tactici de acţiune, analize şi produse de informare şi relaţii publice;
Direcţia informare şi relaţii publice monitorizează constant mediul informaţional şi reacţionează, în mod oportun, la apariţia unor elemente de dezinformare, propagandă şi ştiri false, potrivit domeniului de competenţă, prin transmiterea unor precizări/clarificări pe subiect şi intensificarea comunicării pe tematica respectivă.
Mijloacele prin care Direcţia informare şi relaţii publice sprijină STRATCOM sunt:
- campanii de comunicare;
- evenimente, seminarii şi conferinţe;
- interviuri, articole şi reportaje de presă;
- parteneriate şi protocoale de colaborare cu structuri ale MApN, alte structuri guvernamentale sau nonguvernamentale, reprezentanţe diplomatice şi organizaţii internaţionale;
- prelegeri, prezentzări şi discursuri în cadrul unor seminarii, conferinţe, evenimente;
- buletine de informare, newslettere şi publicaţii, ghiduri, seturi de mesaje;
- cărţi, afişe, produsele multimedia, precum şi cele de promovare a programelor/acţiunilor StratCom - afişe, bannere, tipărituri, standuri pop-up/sistem expoziţional pe schelet fix şi roll-up/sistem expoziţional rulant şi mesh-uri/print publicitar pe poliplan şi clipuri video/audio;
- analize, evaluări, sinteze, rapoarte cu privire la îndeplinirea obiectivelor de comunicare;
- pagini de internet, conturi/pagini în reţelele sociale, publicaţii, reviste, broşuri, aplicaţii online;
- expoziţii foto, de artă plastică şi de carte.